معرفی 10 استارتاپ نوآور حوزه نفت و گاز 

در صنعت نفت‌ و گاز همواره از شکاف مشهود استعداد، شکایت وجود داشته است. نسل‌های قبلی که بازنشسته می شوند و شرکت‌های انرژی خود را در حال رقابت با شرکت‌های تکنولوژی محور و جدیدتر و استارتاپ‌ های نوآور حوزه نفت و گاز می‌بینند که با استعدادهای خود صنعت را رو به آینده پیش می‌برند.

جوانان در مرکز انتقال صنعت نفت و گاز به فن‌آوری‌های جدید خواهند بود. تا فرآیندها را ساده تر کنند، هزینه‌ها و همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

کنفرانس بین‌المللی فن‌آوری در هوستون تگزاس،  نوآوری در دسترس شرکت‌های بزرگ نفت و گاز را از طریق استارتاپ Rast Alliance نمایش داد. این رویداد حدود 60 شرکت‌ نوپا را در بر گرفت که این فرصت را داشتند که با ۴۰ گروه سرمایه‌گذاری و بازوی سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگی مثل Chevron، BP، Schlumberger مصاحبه کنند.

به گزارش مجله‌ی فناوری نفت کمتر از نیمی از استارتاپ‌های شرکت کننده خارج از آمریکا مستقر بودند.

این رویداد ده استارتاپ برتر که به نظر می‌رسد آینده‌ امیدوار کننده ای داشته باشند را در یک لیستی شامل  ده استارتاپ معرفی کرد که در این مقاله به معرفی این ده استارتاپ نوآور حوزه نفت و گاز می‌پردازیم:

Syzygy Plasmonics

این شرکت نوپا در تلاش است تا  به جای استفاده از گرمای حاصل از سوختن ، یک رآکتور شیمیایی برای تولید مواد شیمیایی با استفاده از نور تولید کند.این کار با هدف کاهش هزینه‌ها و کاهش میزان انتشار کربن به میزان ۵۰ %. ،در نهایت  می‌تواند به کاهش دمای راکتور بیانجامد.

 

Sensorfield

در حالی که سنسورهای بی‌سیم از قبل وجود دارند، Sensorfield در حال توسعه آن‌ها با قیمت پایین با استفاده از پنل های خورشیدی است تا  بدون نیاز به تعویض باتری‌  بتوانند نگهداری آن‌ها را آسان‌تر کنند. این سنسورها اطلاعات را بدون هیچ زمان توقفی برای تعویض باتری ها، در لحظه وبه صورت Real-time انتقال می‌دهند و می‌توانند یک جریان پیوسته از داده‌ها برای شرکت‌های بالادست داشته باشند.

 

TOKU

راهکارهای نظارتی Toku  تشخیص نشتی خط لوله را هدف قرار داده است. سیستم پایش فشار آن به شرکت‌های نفتی اجازه  می‌دهد تا عملیات کامل را واضح‌تر ببینند. با راهکارهای کنترل سطح مخزن، نظارت بر کارایی جک و مدیریت تزریق آب ، همه حول یک سیستم IoT با یک دستگاه سنجش فشار ادغام شدند.

 

LaserStream

این شرکت از لیزر برای بازرسی لوله داخلی استفاده می‌کند. سیستم آن، ID لوله‌ها را به صورت دیجیتالی تهیه و ترسیم می‌کند. و شرکت می‌گوید که سیستمش در در تعریف شناسه لوله، حجم،مدل‌های پوششی ومقایسه‌ی کولیس آینده، پرونده کاری شکست خورد / لوله، خوردگی، ایجاد حفره ، فرسایش ، نخ ابریشم، آسیب خط سیمی ،آسیب مکانیکی در میان همه دقت  بالایی دارد.

 

Lift ETC

هدف این شرکت ، افزایش بهره وری  فرآیند ساخت مصنوعی است. فرآیند” فرا آوری با گاز”آن در حالی که گازهای گلخانه‌ای را برای چاه‌های گاز سوز کاهش می‌دهد، قرار است هزینه فشرده‌سازی را کاهش دهد. این شرکت می‌گوید که فن‌آوری این شرکت می‌تواند پس‌انداز سالیانه ۳۵ درصد را در CAPEX و ۵۵ درصد در OPEX تامین کند.

 

Ondaka

این شرکت فن‌آوری دیجیتال  را در قلب خود دارد،این شرکت یک سکوی مدل‌سازی ۳ بعدی برای تجسم دارایی‌ها ایجاد کرد. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی از زیرساخت موجود ایجاد کنند و سپس داده‌های مربوط به اسناد، دیاگرام ها، ویدیوها را ضمیمه ی آن کنند.

 

Ingu Solutions

راه‌حل‌های Ingu” تکنولوژی خود را به عنوان “خود – خدمت در بازرسی” توصیف می‌کند. فن‌آوری آن به نام Pipers بسته‌های حسگری هستند که می‌توانند در داخل خطوط لوله‌ی نفت قرار گیرند تا مشکلات را تشخیص دهند، از جمله نشت، عیوب، ویژگی‌های مغناطیسی و محدودیت‌هایی که بدون قطع مرکز شهر یا وقفه جریان وجود دارد.

Dark Vision

World Vision یک فن‌آوری تصویربرداری مبتنی بر فراصوت برای تصویر درون چاه‌های نفت و گاز ایجاد کرده‌است. این تصویر می‌تواند از طریق مایعات کدر تصویر شود، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تصاویر دقیق بدون محدودیت‌های تکنولوژی تصویربرداری سنتی دریافت کنند.

 

Oliasoft

این شرکت، برنامه‌ریزی مناسب مستقلی را برای محاسبات از خط سیر تا پوشش، شبیه سازی انفجار و تحلیل هادی  فراهم می‌کند،برای این کار اطلاعات را از نرم افزار مبتنی بر API می‌گیرد ، این یکی از چندین محصول ارایه‌شده توسط این شرکت است.

 

Cemvita Factory

کارخانه Cemvita قصد دارد دی‌اکسید کربن را به ایجاد آینده‌ای پایدار تبدیل کند. پلتفرم بهره‌برداری از CO۲ آن، از طریق یک فرآیند زیستی مصنوعی برای ایجاد مواد مغذی و صنعت داروسازی که می‌تواند برای همه چیز از کشاورزی گرفته تا مواد شیمیایی صنعتی استفاده شود، تقلید می‌کند. این ماده می‌تواند در ارتباط با برنامه‌های جذب کربن موجود مورد استفاده قرار گیرد تا از گاز گلخانه‌ای برای توسعه ماده خام استفاده شود.

منبع: Oil and Gas Middle east

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.