برگزاری پنجمین رویداد ارائه نیازهای فناورانه مرکز نوآوری انرژیک

مرکز نوآوری انرژیک » برگزاری پنجمین رویداد ارائه نیازهای فناورانه مرکز نوآوری انرژیک

پنجمین رویداد Reverse Pitch (ارائه نیازهای فناورانه) مرکز نوآوری انرژیک در تاریخ 21 اردیبهشت 1402 همزمان با نمایشگاه اینوتکس 2023 برگزار شد. این رویداد با عنوان رویداد “ارائه نیازهای فناورانه گروه گسترش انرژی پاسارگاد” با حضور مسئولین محترم، نمایندگان شرکت های صنعتی، نوآفرینان، فناوران و شرکت های دانش‌بنیان در سالن سراج پارک فناوری پردیس برگزار شد و 7 چالش شرکت‌های زیر مجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد ارائه گردید.

 

فاز مطالعاتی این رویداد بیش از 3 ماه به طول انجامید وخروجی این مطالعات و بررسی ها شامل 7 شناسنامه تقاضای تکنولوژیک بوده است که در این رویداد توسط شرکت‌های زیرمجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد ارائه گردید.

 

این رویداد به صورت تخصصی و با هدف حل چالش‌های صنعت به وسیله کارآفرینان خلاق داخلی طراحی و اجرا شد.

در ابتدا نماینده فن بازار ملی ایران مطالبی را در مورد نقش نوآفرینان و شرکت های دانش بنیان در حل مشکلات صنایع مطرح نمودند. پس از آن دکتر محمد چهاردولی “مدیر کل پژوهش وزارت نفت” به فعالیت های وزارت نفت در بهره گیری حداکثری از شرکت های دانش بنیان در حل مشکلات صنعت نفت پرداخت. در بخش بعدی نفیسه محمودی سرپرست مرکز نوآوری انرژیک در مورد فعالیت های این مرکز از سال 98 و تعداد رویدادهای برگزار شده  و همچنین دستاوردهای این مرکز آماری را ارائه نمودند.

در بخش اصلی این رویداد نمایندگان شرکت های صنعتی نیازهای فناروانه خود را با جزئیات ارائه نمودند. در این رویداد شرکت اکتشاف توسعه و تولید پاسارگاد با دو نیاز فناورانه، شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی با دو نیاز فناورانه، شرکت پتروکالا پاسارگاد کیس با دو نیاز فناورانه و شرکت پلی اتیلن گستران البرز با یک نیاز فناورانه در این رویداد چالش های خود را مطرح نمودند. همچنین با تفاهم صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان نیاز فناورانه “ساخت سیال تکمیل چاه بدون ذرات جامد تا وزن 105 PCF یا بالاتر” و نیاز فناورانه کاربرد هوش مصنوعی در پیش بینی و رفع چالش های مرتبط با تضمین چاه و لوله”  مشمول امتیاز  نخبگانی می باشند. پس از برگزاری رویداد شرکت های ارائه دهنده راه حل با نمایندگان شرکت های صنعتی جلسات B2B را ترتیب دادند.

لازم به ذکر است شرکت های ارائه دهنده راه حل می توانند تا تاریخ 15 خرداد 1402 طرح های خود را به ادرس ایمیل زیر ارسال نمایند.

energyinnovationcenter1@gmail.com

پشتیبان
پشتیبان
پیمایش به بالا