پس از طی یک مسیر پر فراز و نشیب در روز ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ مرکز نوآوری انرژیک متولد شد؛ مسیری که از مطالعه و طراحی مفهومی آغاز شد و پس مذاکره و عقد قرارداد با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجام فازهای طراحی داخلی و ساخت‌وساز و اجرا به سرانجام خود رسیده است.

 

اما این تازه آغاز راه ماست؛ در چشم‌انداز ما «انرژیک» مکانی برای حل مسأله‌ها و چالش‌های صنعت انرژی با بهره‌گیری از توان زیست‌بوم کارآفرینی نوآورانه کشور است. انرژیک محلی است برای گرد هم جمع شدن و تضارب آرای کارآفرینان، جامعه دانشگاهی، نمایندگان صنعت و مشاوران متخصص و باتجربه. از دل تعامل و هم‌افزایی این گروه‌ها ایده‌های جدیدی برای حل چالش‌های صنعت انرژی ظهور می‌کند و کسب‌وکارهای جدید حول این فرآیند شکل می‌گیرد.

 

یکی از سازوکارهای پیش‌بینی‌شده برای ایجاد ارتباط دوسویه بین صنعت انرژی و زیست‌بوم نوآوری برگزاری رویدادهای Reverse Pitch است. در این نوع رویدادها به جای آن که ایده‌پردازان و شرکت‌های نوآور به ارایه توانمندی‌های خود بپردازند شرکت‌های صنعتی و واحدهای عملیاتی مسأله‌ها و نیازهای خود را طرح می‌کنند؛ با این انگیزه که بهترین راه‌حل‌های پیشنهادی را از جامعه مخاطبان رویداد جذب کنند. نیازها به‌نحوی انتخاب می‌شوند که هم در جامعه کارآفرینی نوآورانه قابل حل باشند و هم برطرف کردن آن‌ها آن‌قدر ارزش‌آفرین باشد که شرکت‌های بزرگ برای خرید راه‌حل ارایه‌شده اشتیاق داشته باشند.

 

امکانات و سازوکارهای مناسبی اندیشیده و پیاده‌سازی شده است تا مرکز بتواند به‌خوبی به اهداف تعیین‌شده برسد و بستر مساعدی برای توسعه خلاقیت و نوآوری باشد. فراهم کردن محیط مناسبی برای ارائه ایده‌ها و فرصت‌ها و دریافت بازخوردها، ایجاد بستری برای تعاملات حرفه‌ای و دوستانه، تدارک یک محیط کار جذاب و آرام و رفع دغدغه تأمین نیازهای اولیه یک روز کاری، جستجو برای رویکردهای نوآورانه در حل مسأله‌های دشوار را تسهیل می‌کند.

 

بر این مبنا، مرکز نوآوری انرژیک از دفاتر اختصاصی، فضای کار اشتراکی، اتاق‌های جلسات، سالن رویداد ، محل استراحت، اتاق بازی و کافه‌ تشکیل شده و خدمات متنوع دیگری را از جمله دسترسی به شبکه منتورهای تخصصی صنعت انرژی به کارآفرینان ارائه می‌کند.

 

در نتیجه، کارآفرینان خلاق در انرژیک به مسأله‌های واقعی صنعت انرژی، مربیان باتجربه صنعت، سرمایه خطرپذیر و بازار فروش تضمینی شامل شرکت‌های بزرگ صنعت انرژی کشور دسترسی دارند و در محیطی پویا به جستجوی راه‌حل‌ها خواهند پرداخت. انرژیک فصل مشترک دانش، تجربه، تخصص، سرمایه و خلاقیت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.