رویداد ارائه نیازها و چالش‌های فناورانه گروه گسترش انرژی پاسارگاد در تاریخ 17مردادماه در مرکز نوآوری انرژیک برگزار شد.

اولین رویداد energic call for solution ، رویداد ارائه نیازها و چالش‌های فناورانه گروه گسترش انرژی پاسارگاد است که مطالعات آن بیش از 4 ماه به طول انجامید و خروجی این مطالعات و بررسی ها 10 شناسنامه تقاضای تکنولوژیک بوده است که در این رویداد توسط شرکت‌های زیرمجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد ارائه گردید.

این رویداد به صورت تخصصی و با هدف حل چالش‌های صنعت به وسیله کارآفرینان خلاق داخلی طراحی و اجرا شده است. برای این رویداد مطالعات دقیق و مشخص فنی انجام شده و در رابطه با چالش‌های عملیاتی راهکار و نمونه های موفق بررسی شده است.

رویداد ارائه نیازها و چالش‌های فناورانه گروه گسترش انرژی پاسارگاد در تاریخ 17مرداد ماه در مرکز نوآوری انرژیک برگزار شد.

در بخش اول این رویداد مدیران ارشد و مدیران عامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد، شرکت آپادانا ونچرز، شرکت پترو دانیال کیش، شرکت حفاری استوان کیش، شرکت پتروکاریزامیدکیش، شرکت گسترش صنایع شیمیایی سینا و مرکز نوآوری انرژیک به معرفی شرکت‌ها، چالش‌ها، رویکرد خود نسبت به نوآوری و دیدگاه خود نسبت به حل چالش‌های صنعت توسط نوآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداختند.

در ابتدا جناب آقای دکترمحمدعلی عمادی معاون اجرایی بالادستی گروه گسترش انرژی پاسارگاد به صورت آنلاین در رویداد حضور داشتند و رویکرد آن گروه معظم در استفاده از پتانسیل توان تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در بخش بالادستی صنعت نفت بیان کردند و به شرح فعالیت ها و برنامه ‌های این گروه معظم در راستای نوآوری و فناوری داخلی این گروه پرداختند.

سپس، جناب آقای مهندس مهدی غلاملو مدیرعامل شرکت آپادانا ونچرز و رئیس هیئت مدیره مرکزنوآوری انرژیک درباره زیست بوم نوآوری در صنعت نفت و انرژی و تعامل آپادانا ونچرز با اجزای این زیست بوم گزارشی ارائه دادند.

سرکارخانم دکترمحمودی مدیر دانش گروه گسترش انرژی پاسارگاد گزارشی از فعالیت‌های گروه گسترش انرژی پاسارگاد در اکوسیستم نوآوری و فناوری و فعالیت‌های مرکز نوآوری انرژیک ارائه دادند.

جناب آقای مهندس روزبه شاهرخی مدیرعامل مرکز نوآوری انرژیک درباره اهمیت بهره گیری از رویکرد نوآوری باز در صنعت نفت وانرژی و مزایای آن برای شرکت‌های صنعتی و آمار‌های بین المللی و تاثیر این رویکرد در رشد شرکت ‌های صنعتی صحبت کردند وگزارش فرایند اجرایی رویداد ارائه نیازها و چالش‌های فناورانه گروه گسترش انرژی پاسارگاد ارائه دادند.

جناب آقای مهندس رهبری معاون اجرایی گروه گسترش انرژی پاسارگاد در بخش پایین دستی در راستای اهمیت استفاده از توان داخلی و رفع نیازها و چالش‌های فناورانه و به طور خاص چالش‌های گروه گسترش انرژی پاسارگاد و تاثیرات مثبت آن در صنعت صحبت کردند.

جناب دکتر مرتضی پاکروان مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش دیدگاه خود را در راستای استفاده از نوآوری در شرکت حفاری استوان کیش و چالش‌های فناورانه آن شرکت بیان کردند.

جناب آقای دکتر سید احمد حسینی مدیر عامل شرکت گسترش صنایع شیمیایی سینا به معرفی این شرکت و اهمیت فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه پرداختند.

جناب آقای مهندس هاشم صباغان مدیرعامل شرکت پترو دانیال کیش به اهمیت نوآوری در صنعت و معرفی شرکت پترو دانیال کیش پرداختند.

در قسمت آخر سخنرانی‌ها در بخش اول، جناب آقای مسعود جعفری اصطهباناتی مدیر عامل و عضو هیأت مدیره صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت در جهت معرفی آن صندوق و طراحی ساز و کار قراردادهای خرید تضمینی تولید بار اول توضیحاتی را ارائه کردند.

 

در بخش دوم این رویداد نمایندگان شرکت‌های پترو دانیال کیش، حفاری استوان کیش، پتروکاریز امید کیش و گسترش صنایع شیمیایی سینا، به توضیح و ارائه نیازهای فناورانه و پاسخ به سوالات شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، واحدها و تیم‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، نخبگان ، اساتید دانشگاهی و دانشجویان که به صورت مجازی حضور داشتند پرداختند.

جناب آقای مهندس سروش محمودی مدیر توسعه کسب و کار شرکت پترو کاریز امید کیش نیازهای:

  1. کالیبراسیون تجهیزات MWD/LWD
  2. تعمیرات و نگهداری تجهیزات MWD/LWD

را ارائه کردند.

جناب آقای دکتر حمیدرضا اخوت مدیر توسعه کسب و کار شرکت حفاری استوان کیش به ارائه نیازها:

  1.  خوردگی تجهیزات ودستگاه حفاری
  2.  تامین تجهیزات و قطعات یدکی

      3 . سیستم مدیریت اجزای رشته‌ی حفاری با استفاده از فناوری RFID

پرداختند.

جناب آقای مهندس بهنام هدایتی مدیرپروژه شرکت گسترش صنایع سینا به ارائه نیازهای :

  1.  جذب گاز دی‌اکسید کربن در کارخانه تولید متانول و تبدیل دی اکسید کربن به متانول
  2.  جذب گاز دی‌اکسید کربن در کارخانه تولید متانول و تبدیل دی اکسید کربن به متانول

پرداختند.

جناب آقای داوود طاهری مدیر توسعه تجارت شرکت پترو دانیال کیش به ارائه نیازهای:

  1. عمر کوتاه لباس کار کارکنان حفاری

2. استاندارسازی گازهای SOX و NOX از طریق کاتالیست

3. تعمیر و نگهداری ابزارهای نمودارگیری از چاه و تأمین قطعات یدکی

  1. گیرنده مغناطیسی برای جذب خرده آهن باقیمانده درون چاه‌ها
  2.  استفاده از تکنولوژی لیزر برای عملیات مشبک کاری چاه‌های نفت
  3.  سیستم تست ساقه مته (DST) هوشمند

پرداختند.

 

و در آخر جناب آقای سهراب آقازاده مدیر دپارتمان مدیریت تکنولوژی و نوآوری شرکت فرا درباره فرایند رویداد و پروپوزال های دریافتی از طرف شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، واحدها و تیم‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، نخبگان ، اساتید دانشگاهی و دانشجویان صحبت کردند.

 

 

مجموع شرکت کنندگان در این رویداد به صورت حضوری 40 نفر مهمانان ویژه و به صورت مجازی 398 نفر بوده است.

در حاشیه رویداد جلسات مدیران شرکت‌ها در راستای بررسی همکاری‌های فناورانه و استفاده از نوآوری باز در صنعت نفت برگزار گردید.

 

 

مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ صنعتی از مرکز نوآوری انرژیک و شرکت‌های عضو این مرکز بازدید کردند که در این بازدید تیم‌های ‌نوآفرین عضو این مرکز به معرفی خدمات و محصولات خود پرداختند و در راستای فروش محصولات و خدمات خود به گفت و گو پرداختند.

 

 

شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، واحدها و تیم‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، نخبگان، اساتید دانشگاهی و دانشجویان تا 15 شهریور 1400 فرصت خواهند داشت تا پروپوزال راهکار‌های پیشنهادی خود برای حل چالش‌های فناورانه این شرکت‌ها را ارائه کنند و پس از دریافت پروپوزال‌ها، کلیه راهکارها در مرحله ارزیابی توسط کمیته داوری بررسی و نوآفرینان برتر جهت ارائه طرح‌های پیشنهادی معرفی خواهند شد.

پس از فاز اول غربال طرح‌های پیشنهادی، کمیته داوری تخصصی مشترک ارزیابی نوآفرین و راهکار برتر را جهت ورود به فاز توانمندسازی، پشتیبانی و مدیریت طرح و توسعه راهکار فناورانه  انجام خواهند داد و پس از آن بهمرسانی میان صنعت و نوآفرینان صورت می‌پذیرد.

این مسأله‌ها از دل فرآیندها و عملیات روزمره شرکت‌ها استخراج می‌شوند و در نتیجه، راه‌حل آن‌ها برای شرکت‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود و نوآفرینانی که برای این مسأله‌ها راه‌حل ارائه بدهند می‌توانند اطمینان داشته باشند که مشتری مناسبی برای محصول‌شان وجود خواهد داشت.

برای دانلود پروپزال کلیک کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.