عبارت matchmaking یا بهم رسانی در دنیای دوست‌یابی به کار می‌رود، یعنی اینکه دو فرد جستجوکننده چگونه همدیگر را پیدا می‌کنند. البته بهم‌رسانی در کسب و کار هیچ تفاوتی با آن ندارد. رویکرد مشابهی برای پیدا کردن شریک تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس بگذارید روشن کنیم که دقیقا چه معنایی دارد.

بهم‌رسانی کسب و کار به چه معناست؟

اول از همه، بگذارید این اصطلاح را روشن کنیم. همان طور که عنوان و مقدمه نشان می‌دهد، ما به طور معمول به آنچه که ما به عنوان بهم رسانی کسب‌وکار عمل می‌کنیم، اشاره می‌کنیم. اما اصطلاحات مختلفی وجود دارند که برای توصیف مفهوم یک‌سان از آن‌ استفاده می‌شود مانند شبکه‌سازی کسب و کار
مهم‌ترین تصور غلط برای روشن‌سازی این است که بهمرسانی کسب‌وکار با شبکه سازی یکی است. حتی با اینکه هر دو عبارت، هدف مشابهی دارند، یعنی توسعه یک شبکه افراد / شرکت‌ها / سازمان‌ها، ولی رویکردهای متفاوتی دارند.
شبکه‌سازی‌ معمولا در یک مسیر بدون ساختار صورت می‌گیرد، یا در طول استراحت و نوشیدن قهوه و چایی در بین جلسات، و یا در قسمت‌های ایجاد شده رویدادها. که هر دو مورد ناکارآمد بوده و هدف‌محور نیستند. بهم‌رسانی کسب‌وکار مخالف تعریف شبکه‌سازی است. در واقع بهم‌رسانی کارآمدتر و ساختاریافته است و باعث می‌شود که زمان به طور بهینه استفاده شود. اما باید سازمان دهی شود.

تعریف بهم ‌رسانی کسب و کار

بهم رسانی کسب‌وکار روشی برای شناسایی و اتصال دو شرکت با علایق مشترک تجاری، خدمات مکمل، تخصص، فن‌آوری و یا نقاط قوت کسب‌وکار است. هدف ایجاد ارتباطات و فرصت‌های تجاری است که به طور متقابل به نفع هر دو طرف است. این کارآمدترین شیوه برای پیدا کردن، ملاقات، و گفتگو با شرکای هم‌کاری جدید است. بطور خلاصه، با گفتگوهای رودررو و و یا به صورت جلسات مجازی باشد. افراد شرکت‌کننده (کسب و کارها) باید اطلاعات خود را در مورد آنچه که افراد در جستجوی آن هستند یا آنچه که باید به دیگران ارائه دهند را اعلام کنند. بهم‌رسانی براساس آن اطلاعات است.
در این نوع، سیستم می‌تواند تشخیص دهد که کدام نیازها با چه چیزی برآورده می‌شوند و سپس آن افراد را به هم متصل می‌کنند. هرچه اطلاعات جمع‌آوری‌شده از همه دقیق‌تر باشد، نتیجه بهم‌رسانی کسب‌وکار بهتر خواهد بود.

بهم‌ رسانی کسب و کار چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بهم‌ رسانی کسب‌وکار معمولا برای رویدادهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن شبکه‌سازی  دستور اصلی کار قرار می‌گیرد و یا بخشی از آن. مثال‌های معمول این است:

علاوه بر این، در موقعیت‌های بزرگ‌تر مانند کنفرانس، کنگره‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره، از مزایای بهم‌رسانی کسب و کار به عنوان شکلی سازمان‌یافته و کارآمد از شبکه‌سازی استفاده می‌کنند.

فعالیت بهم‌رسانی کسب و کار چگونه کار می‌کند؟

بهم ‌رسانی در کسب‌وکار با پشتیبانی از یک ابزار انجام می‌شود. این فرآیند به شدت تحت‌تاثیر قرار داده و به راحتی شرکت‌ها را در جریان کار یک رویداد بهم‌رسانی می‌کند. بنابراین زمانی ایده‌آل است که در این فرآیند تمام ویژگی‌های لازم برای مدیریت کل رویداد شما را داشته باشد. اگر در حال تجزیه و تحلیل این هستید که روند بهم‌رسانی کسب‌وکار چگونه کار می‌کند، با چهار مرحله روبرو خواهید بود:

  1. ثبت‌نام و ایجاد پروفایل
  2. مرور و تطبیق پروفایل‌ها
  3. برنامه‌ریزی و ارتباط
  4. ملاقات‌ها

در ادامه، هر مرحله و ارتباط آن‌ها با جزئیات بیشتر را شرح خواهیم داد.

1. ثبت‌نام و ایجاد پروفایل

زمانی که شرکت‌کنندگان به صورت آنلاین با پر کردن فرم ثبت رویدادها، آنلاین ثبت‌نام می‌کنند، بهم‌رسانی آغاز می‌شود. سوالات ایجادشده که توسط سازمان‌دهنده تعریف شده‌اند را با موضوع رویداد تطبیق داده می‌شوند و شرکت‌کنندگان را از طریق مجموعه پروفایل فردی خود هدایت می‌کنند. اطلاعات شرکت‌کنندگان و پروفایل های هم‌کاری سنگ بنای بهم‌رسانی کسب‌وکار هستند.

2. مرور و تطبیق پروفایل‌ها

با این حال قبل از رویداد، شرکت کنندگان می‌توانند وارد عمل شوند. آن‌ها می‌توانند تماس‌های موردنظر را که با آن‌ها قرار هست ملاقات داشته باشند را شناسایی کنند. ابزارهای جستجوی هوشمند به شرکت کنندگان اجازه شناسایی سریع و آسان پروفایل های مناسب را می‌دهد. تا یافتن سوزن در انبار کاه آسان شود.

3. برنامه‌ریزی و ارتباط

قبل از رویداد، تمام شرکت کنندگان می‌توانند در یک درخواست قبل از برگزاری جلسات با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این باعث صرفه‌جویی در زمان با ارزش در طول رویداد می‌شود. این سیستم به طور خودکار هر جلسه را به یک جدول شماره دار اختصاص می‌دهد (یا هر دو)
پیکربندی‌های تکی به شما این امکان را می‌دهد که هر مرحله از این مرحله سوم را برای نیازهای دقیق رویداد خود سفارشی کنید. پیکربندی‌ها به شما امکان می‌دهد که سفارشی کنید.

4. ملاقات‌ها

در طی رویداد واقعی، شرکت کنندگان می‌توانند از جلسات قبل از ترتیب داده خود آگاه شوند. به طور ایده‌آل درطول جلسه نقطه شروع یک همکاری است.

نقش بهم‌رسان کسب و کار

برای برداشت از مزایای بهم‌رسانی کسب و کار، انجام این فعالیت ضروری است. شما به عنوان یک سازمان‌دهنده برنامه به عنوان بهم‌رسان کسب و کار عمل می‌کنید. بنابراین، پیدا کردن شرکای همکاری مناسب و کمک به شرکت‌کنندگان‌تان برای ملاقات، درک یکدیگر و داشتن شانس خوب برای شروع هم‌کاری، مسئولیت شما است.

منبع: b2match.com

 

برای مشاهده ویدئو اولین رویداد بهمرسانی نوآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان عضو مرکز نوآوری انرژیک با شرکت‌های صنعتی حوزه نفت و انرژی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.