شروع یک کسب‌وکار جدید در صنعت نفت و انرژی می‌تواند فرآیندی طولانی باشد ولی با داشتن منابع مناسب، کار خسته‌کننده‌ای نخواهد بود. اگر شما دانش‌آموخته و یا فعال صنعت نفت فعال باشید، بهتر است توانایی‌های خود را شناسایی کرده و مشخص کنید که در کدام بخش از صنعت نفت و انرژی می‌توانید به بهترین شکل از استعدادهای خودتان استفاده کنید. در سالهای اخیر صنعت نفت و گاز بسیار متحول شده و تمایل زیادی به نوآوری و کسب‌ و کارهای جدید نشان داده و فرصت‌های خوبی را برای کارآفرینان خلاق به‌وجود آورده تا کسب و کارهای خود را راه‌اندازی کنند.

1

برای شروع کسب و کار معین کنید که آیا می‌خواهید یک شرکت خدماتی، توزیع‌کننده خرده‌فروشی یا عمده‌فروشی قطعات، یک مشاور یا شرکت اکتشافی مستقل داشته باشید. شما ممکن است تصمیم بگیرید شرکت خدمات حوزه نفتی (لرزه‌نگاری، حفاری نفت و گاز چاه، دفع پسماند و خدمات حفاری) یا یک شرکت اجاره تجهیزات نفت و گاز را افتتاح کنید. با یک تفکر عمیق از انگیزه‌های خود برای شروع کسب‌وکار و یک ارزیابی صادقانه از استعدادها و نقاط قوت‌تان، به تعیین اینکه کدام حوزه از صنعت نفت و انرژی برای ایجاد کسب‌وکار خوب است،کمک می‌کند.

2

زمانی که در مورد کسب‌وکار جدید تصمیم گرفتید، اندازه و محدوده کسب‌وکار پیشنهادی خودتان را مشخص کنید. این تصمیم به شما کمک می‌کند در مورد مکان کسب‌وکار خود و اندازه دفتر، انبار تجهیزات و شرکت جدید نفت و انرژی تصمیم بگیرید. سپس، میزان پرسنل مورد نیاز و آموزشهای مورد نیاز را مشخص کنید که تا به وسیله آن‌ها پرسنل شما با موفقیت کار خود را انجام دهند. شما ممکن است لازم باشد زمین‌شناس، مهندس شیمی، کارگر میدان نفتی و کارکنان پشتیبانی دفتر را استخدام کنید. بازار محصول و یا خدمت خود را از نظر شرکت‌های نفتی و انرژی رقیب و شرکت‌های مستقر در منطقه محلی شما ارزیابی کنید. تعین کنید که آیا می‌توانید در قیمت و خدمات با اعتبار کسب‌وکار خود رقابت کنید.

3

یک نام برای کسب‌وکار جدید خود انتخاب کنید. نامی انتخاب کنید که محصول یا خدمت شما را مشخص کرده و به راحتی به یاد سپرده شود.

4

یک طرح کسب و کار (Business Plan) کامل تهیه کنید. تمام دارایی‌ها و بدهی‌ها را فهرست کنید. یک لیست کامل از تمام هزینه‌های ثابت و عملیاتی، از جمله تجهیزات، اجاره یا خرید ساختمان، بیمه، اوراق‌قرضه، مجوزهای پیش‌بینی‌شده، تبلیغات، تدارکات و خدمات حوزه نفت را تشکیل دهید. یک طرح کسب و کار برای بخش سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که به عنوان «نقشه راه» برای دنبال کردن از طریق اقدام‌های لازم برای ادامه کسب‌وکار عمل می‌کند.

5

از یک وکیل برای تعیین ساختار سازمانی کسب‌وکار جدیدی نفت مشورت بگیرید. شما می‌توانید مالک کسب و کار به صورت کامل یا به صورت شراکت باشید.

منبع

معرفی 10 استارتاپ نوآور حوزه نفت و گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.