حضور انرژیک در نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت

مرکز نوآوری انرژیک » حضور انرژیک در نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت

حضور مرکز نوآوری انرژیک در نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت

اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران (پتروتک) به منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای صنعت نفت دانش بنیان با همکاری دانشگاه صنعت نفت، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، شرکت‎های تابعه وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با حضور فعال مرکز نوآوری انرژیک برگزار شد.
با توجه به اهمیت هم‌افزایی شرکت‌های دانش بنیان و نیازهای صنعت نفت و انرژی، شرکت آپادانا ونچرز نیز به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه نفت و گاز که از سال 1398 در حال فعالیت است در این نمایشگاه و کنفرانس حضوری فعال داشت.

 

نمایشگاه پتروتک

 

چهارمین رویداد بهم‌رسانی مرکز نوآوری انرژیک

مرکز نوآوری انرژیک علاوه بر حضور فعال در نمایشگاه، چهارمین رویداد بهم‌رسانی خود را با موضوع “کاربرد داده و اینترنت اشیاء در زنجیره ارزش بالادستی” برگزار نمود. در این رویداد بیش از 30 طرح نوآورانه در فراخوان اولیه ثبت‌نام نمودند که پس از داوری اولیه 12 تیم منتخب به رویداد اصلی راه پیدا کردند. چهارمین رویداد بهم‌رسانی مرکز نوآوری انرژیک با توجه به نیازهای فناورانه گروه گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت پتروایران و با حمایت این دو شرکت بزرگ صنعتی برگزار شد. در پایان این رویداد که روز چهارشنبه مورخ 23 آذرماه در سالن گلشن پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، “طرح مدیریت پروژه داده محور پروژه‌های EPCD” و “PetrolDM Drilling” پس از داوری نهایی به عنوان دو طرح برگزیده انتخاب شدند و جایزه 25 میلیون تومانی این رویداد را از آن خود نمودند.

هیئت داوران چهارمین رویداد بهم رسانی مرکز نوآوری انرژیک شامل:

  • دکتر عیسی نوبری: سرپرست پژوهش و توسعه شرکت نفت اروندان
  • مهندس ابراهیم شریفی: قائم مقام مدیرعامل شرکت تفاهم
  • دکتر علی نخعی: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
  • دکتر جلال فهیم پور: عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر
  • مهندس عصام الدین فیروزبخت: مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پترو ایران
  • دکتر ویدا مهدی زاده: کارشناس ارشد توسعه کسب و کار شرکت شناسا
  • دکتر محمد گلستان باغ: رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

 

 

پنل تخصصی “کاربرد داده و اینترنت اشیاء در زنجیره ارزش بالادستی”

با توجه به اهمیت تحول دیجتال در حوزه نفت و انرژی کشور مرکز نوآوری انرژیک پنل تخصصی را با عنوان “کاربرد داده  و اینترنت اشیاء در زنجیره ارزش بالادستی” با حضور متخصصین و اساتید این حوزه برگزار نمود.

دکتر محمد چهاردولی (مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت)، دکتر سعید شاد (مدیرعامل شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد)، دکتر سعید جمشیدی (عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف) و مهندس عصام الدین فیروزبخت (مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پترو ایران) به عنوان اعضای پنل و همچنین مهندس سعید ساویز به عنوان گرداننده در این رویداد حضور داشتند. این پنل با استقبال گسترده فعالان نفت و انرژی روز پنجشنبه 24 آذر 1401 در سالن سروش پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

 

پشتیبان
پشتیبان
پیمایش به بالا